Tuesday, August 09, 2005

Rancangan Mencari Cinta di TV3

Rancangan Mencari Cinta TV3 telah memberikan ruang baru kepada definisi "Reality TV" di Malaysia.

Namun rancangan ini berteraskan adab dan budaya timur dimana aktivi-aktivinya adalah lebih konservatif dan sesuai dgn budaya Malaysia.

Rancangan ini menampilkan 10 Jejaka yang ingin merebut cinta Elly Zakaria, seorang Eksekutif di sebuah syarikat swasta.

Pada setiap minggu kita dapat melihat bagaimana jejaka-jejaka ini berusaha untuk merebut hati Elly Zakaria, dan berpeluang untuk mengenali lebih rapat tentang kehidupan Elly dan Jejaka-jejaka tersebut.

Berbeza dengan siri Barat, keputusan penyingkiran jejaka akan dibincangkan Elly dan keluarganya, dan kebiasaanya Abang Ipar Elly akan memberikan kata putus untuk menyingkirkan jejaka yang dianggap tidak sesuai untuk Elly.

Siri ini juga tidak menampilkan perserta-peserta dengan latarbelakang yang "cliche" dengan siri Barat dimana peserta wanitanya bukan terdiri dari Ratu Cantik dan Model Bikini dan Peserta Lelakinya juga bukan terdiri dari usahawan multi-millionaire atau mempunyai empayar perniagaan yang besar.

Tontonilah rancangan ini yang keudara pada setiap hari Selasa 9.00Malam di Tv 3.









Elly Zakaria - Gadis yang menjadi rebutan dalam Mencari Cinta





Mungkinkah Joe Labi berjaya memenangai hati gadis ini?

8 comments:

Anonymous said...

Actually 9 orang je, sebab sorang mamat tu dah cabut lari lepas-lepas je sign nak masuk rancangan ini...

hahahaha

Anonymous said...

Jom berebut awek ni, sementara stok masih ada

Anonymous said...

I haven't watched the show yet but from the way you comment bout the show...ok ape? Why Najib cakap mcm this show ikut budaya barat tepat-tepat.

Shall watch it soon =)

Anonymous said...

aku gelila tengok citer nih

Anonymous said...

aku nak taya arr..mak si elly zakaria tu tak malu ker anak dia dibuat cam tu...cam aper jer..last the story tu nnt kahwin ker dia?lawa ker elly tu??aku rase tak de larr lawa nyer..sampai kena kejar..cam pelacur ader gak..

Anonymous said...

Rancangan yang tak membina langsung. Yang si jantan pulak menjatuhkan maruah lelaki aje. Masing-masing ada rupa ada gaya tapi minah selebet tu jugak yang dikejar-kejar. Tolooonglah.

Rating Program: Satu bucu bintang daripada sepuluh bintang!

Anonymous said...

hem..sokong rancangn ni tak sesuai tambah kita sebagai org islam..
nk kata sy tak penah tgk lagi sbb dok kat UK..tp mak ade citer..
sbb dia ckp tak sesuai..ye la..org putih lantak la nk buat camtu..yg kita asal lak nak ikut sngt org barat..tu la pasal..baju pun dah kain tak cukup..
sudah la org melayu skrg..malu rasa..org bukan islam yg masuk islam pun tahu nk pakai cammna..walau tak semua..bukan pe..sori la sbb cam pelik sngt la pakai camtu..kurus tak pe gak

Anonymous said...

why i think she's pathetic?